ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Πήγαινε κάτω

ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  johnxf Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 1:57 am

Ενα ενδιαφέρον κείμενο που έπεσε στα χέρια μου μέσω του ΜΟΤΟ και το παραθέτω:

Γυρίζεις το κλειδί,πατάς τη μίζα και περιμένεις μέχρι η ένδειξη
θερμοκρασίας να πάει περίπου στη μέση,με τον κινητήρα να δουλέυει στο
ρελαντί.μπράβο μεγάλε,μόλις προκάλεσες τη μεγαλύτερη δυνατή φθορά του
κινητήρα!
Μία απο τις πιό διαδεδομένες αντιδικίες που κυκλοφορόυν ανάμεσα στις
παρέες μοτοσυκλετιστών αφορά το ζέσταμα του κινητηρα.Οχι άδικα αφού το
70% της φθοράς των κινούμενων μηχανικών μελών τού,προκαλέιτε στα πρώτα 2
λεπτά της λειτουργείας του,μετά απο πολυωρη ακινησία.

Για όλα φταίει η βαρύτητα.
Η βαρύτητα είναι ένας από τους δύο βασικούς λόγους που πρέπει να
ζεστάνουμε σωστά τον κινητήρα μας.Εξαιτίας αυτής,τα λάδια στο εσωτερικό
του κινητήρα γλυστρούν απο τις επιφάνειες των μετάλλων προς τα κάτω,με
αποτέλεσμα να μειώνεται η αντιτριβική προστασία που παρέχουν στον
κινητήρα.Απο την ώρα που θα πατήσουμε τη μιζα ή θα κλωτσήσουμε με
επιτυχία τη μανιβέλα,θέτοντας σε λειτουργεία τον κινητήρα,η αντλία
λαδιού χρειάζεται λιγο χρόνο μέχρι να επαναφέρει την ταξη στο σύστημα
λίπανσης.

Ζέσταμα στο ρελαντί είναι καταστροφή
Όσο πιό γρήγορα κυκλοφορήσει το λάδι σε όλο το κύκλωμα λίπανσης,τόσο το
καλύτερο,και για το λόγο αυτό,οι στροφές του κινητήρα πρέπει να είναι
αρκετά πάνω απο το ρελαντί.ώστε η αντλία να περιστρέφεται ταχύτερα
,αυξάνοντας την την πίεση του λαδιού.οι εκκεντροφόροι στους τετράχρονους
κινητήρες είναι αυτοί που πρώτοι "πληρώνουν τη νύφη" (όταν ο κινητήρας
είναι σβηστός,τα λάδια κατεβαίνουν προς τα κάρτερ.Οι εκκεντροφόροι ειναι
οι πρώτοι που στεγνώνουν),αν η πίεση λαδιού είναι χαμηλή στα πρώτα
δευτερόλεπτα λειτουργίας του κινητήρα.

Διαφορά θερμοκρασίας
Οι σύγχρονοι κινητήρες με τούς ψεκασμούς και τα αυτόματα τσοκ,φροντίζουν
απο μόνοι τους να κρατήσουν απο μόνοι τους ψηλά τις στροφές του
κινητήρα στα πρώτα λεπτά λειτουργείας,όμως δεν μπορούν να κάνουν τίποτα
για την κακή συνήθεια πολλών,να ζεσταίνουν τη μοτοσυκλέτα τους
ακίνητη.Το πρόβλημα εδώ,ειναι η διαφορά μεταξύ των κάτρερ και των μπλόκ
των κυλίνδρων.Η άνοδος της θερμοκρασίας στους κυλίνδρους είναι ταχύτατη
λόγω της κάυσης,όμως τα κάρτερ παραμένουν παγωμένα.Έτσι η διαστολή των
μετάλλων είναι ανομοιογενής,πράγμα που σε ακράιες περιπτώσεις μπορεί να
προκαλέσει παραμορφώσεις και ρωγμές.Ο μόνος τρόπος για να ζεσταθεί
ομοιόμορφα και γρήγορα ο κινητήρας,ειναι η μοτοσυκλέτα να κινείτε με
χαμηλές ταχύτητες,ώστε η κίνηση των γραναζιών του κιβωτίου ταχυτήτων και
η τριβή των δίσκων του συμπλέκτη,να ζεστάνουν το κάτω τμήμα του
κινητήρα.

Με δύο λέξεις
Βάλτε μπρός τον κινητήρα,αν έχει τσόκ ρυθμίστε το ώστε οι στροφές να
είναι αρκετά πάνω απο το ρελαντί και ξεκινήστε αμέσως,αλλάζοντας
ταχύτητες και οδηγώντας ήρεμα.Μετά απο τέσσερα ή πέντε λεπτά.κλείστε το
τσόκ και αυξήστε σιγά σιγά το ρυθμό οδηγησής σας.Το αποτέλεσμα θα είναι
λιγότερες φθορές του κινητήρα ,μακροημέρευση του καταλύτη και οικονομία
καυσίμου,αφού αντί να καίτε βενζίνη επι πέντε λεπτά ακίνητος,θα έχετε
καλύψει τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής σας.
avatar
johnxf

Αριθμός μηνυμάτων : 288
Ημερομηνία εγγραφής : 06/08/2011
Ηλικία : 34
Τόπος : ΤΡΙΠΟΛΗ

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  johnxf Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 1:59 am

Άποψη δική μου και καθημερινή πράξη δούλεμα με αρκετές στροφές και σιγά σιγά ξεκινάω προς τον προορισμό μου στο χαλαρό. Αυτό με το τσόκ ανοικτό τόση ώρα το θεωρώ περιττό No No
avatar
johnxf

Αριθμός μηνυμάτων : 288
Ημερομηνία εγγραφής : 06/08/2011
Ηλικία : 34
Τόπος : ΤΡΙΠΟΛΗ

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  Argyris Volos Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 3:05 am

Το άρθρο είναι πολύ σωστό και το εφαρμόζω εδώ και χρόνια στο αυτοκίνητο και τώρα και στη μοτοσυκλέτα. Χαλαρή οδήγηση μέχρι να ζεσταθεί. Το τσοκ στη μηχανή το ανοίγω στην εκκίνηση μέχρι τις 2000-2500 στροφές. Μετά από 20-30 δευτερόλεπτα κλείνω το τσόκ ώστε να έχω περίπου 1750 στροφές δηλ. μια γραμμούλα πριν τις 2000 και ξεκινάω χαλαρά μέχρι να ζεσταθεί. Αφού ζεσταθεί καλά κλείνω το τσόκ γιατί εμένα στα σταματήματα μερικές φορές μου σβήνει όταν είναι λίγο κρύος ο κινητήρας. Τις στροφές με ζεστή μηχανή τις έχω ρυθμίσει στις 1500 γιατί πιο κάτω σβήνει και πιο πάνω κλωτσάει πολύ η πρώτη ταχύτητα όταν μπαίνει.
avatar
Argyris Volos

Αριθμός μηνυμάτων : 243
Ημερομηνία εγγραφής : 10/09/2011
Ηλικία : 42
Τόπος : Βόλος

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  greg Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 3:18 am

το παπι μου παντως που το ξεκιναγα για 5 χρονια κρυο (χωρις να το σκιζω ομως) με οτι καιρο και να ειχε. ηταν ακουραστο και αχαλαστο.

πολυ ενδιαφερον αρθρο παντως, και αρκετα επεξηγηματικο.
avatar
greg
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 180
Ημερομηνία εγγραφής : 17/04/2011
Ηλικία : 41
Τόπος : athens

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://freewind-bikers.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  swork21 Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 11:36 am

Ενδιαφέρον άρθρο, διαφωνώ όμως με τη χρήση του τσοκ κατά την οδήγηση. Αν το παρακάνεις τα μπουζί γίνονται σαν σοκολάτα κουβερτούρα. Το χρησιμοποιώ κάνα λεπτό το χειμώνα (αλλιώς το μοτόρι δεν κρατά ρελαντί) και στη συνέχεια το κλείνω και φεύγω, προσπαθώντας να οδηγήσω ήρεμα κάτω απο τις 3000 στροφές.
Γενικώς έχω θέματα με το μηχανάκι σε αυτό, δηλ. ακόμα και το καλοκαίρι αν δεν κρατήσω το γκάζι ανοικτό για 1-2 λεπτά σβήνει, κάποιες κρύες μέρες ή με υγρασία όταν το έχω έξω ζορίζομαι να το βάλω μπροστά, αν έχω δε να το μετακινήσω και 5-6 μέρες θέλει καλώδια και αυτοκίνητο. Βέβαια δεν έχω αλλάξει μπαταρία τα τελευταία 4 χρόνια που το έχω, ούτε καρβουνάκια στη μίζα και πρέπει επιτέλους κάποια στιγμή να αγοράσω και ένα φορτιστή μπαταρίας.
avatar
swork21

Αριθμός μηνυμάτων : 41
Ημερομηνία εγγραφής : 07/01/2012
Ηλικία : 45
Τόπος : Σύρος

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών http://swork21.blogspot.com/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  johnxf Την / Το Σαβ Ιαν 14, 2012 8:51 pm

Πολλές φορές επίσης στο ''ζέσταμα'' ακολουθώ και το εξής. Ακουμπώ τον κορμό της μηχανής μέχρι το χέρι να μην αντέχεται πάνω από 3SEC. Κάπου το είχα διαβάσει και παλαιότερα αλλά δεν θυμάμαι και νομίζω πως είναι αρκετά πρακτικό και αυτό και ας έρχετε σε αντίθεση με το παραπάνω άρθρο. .
avatar
johnxf

Αριθμός μηνυμάτων : 288
Ημερομηνία εγγραφής : 06/08/2011
Ηλικία : 34
Τόπος : ΤΡΙΠΟΛΗ

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  timoleon1987 Την / Το Δευ Ιαν 16, 2012 8:55 am

εμένα το τσόκ δεν μένει εκεί που θέλω.επαναφέρεται στην αρχική του θεση.Άρα βάζω μπροστά με τσόκ και μετα απο πέντε δευτερολεπτα το αμολάω και αυξάνω λίγο το γκάζι σταθερα γύρω στις 2-2.5χιλιαδες στροφές.στο παπι και εμένα το kazer χειμώνα καλοκαίρι χωρίς τσοκ 1)γιατι ειναι πολύ προσεγμένο αν και 72000ΚΜ και 2)διότι δεν είχε ντίζα στο τσόκ απο οταν το πήρα και δε χρειάστηκε να βάλω..
όμως δεν πιστεύω οτι πρέπει να συγκρίνουμε το παπι 115 κυβικών με μια μηχανη.έχουν άλλη φιλισοφια και κατασκευή οι κινητήρες ακόμα και 125 κυβικα σε μοτοσυκλέτα το θέλει το τσοκ.αν δεν θες να χαλάσεις τη μίζα-πολλαπλασιαστές και δεν ξέρω τι άλλο.
σίγουρα το να παίρνει εύκολα μπροστα και χωρίς τσοκ στο κρυο δείχνει εναν κινητήρα με καλή συμπίεση καλοριθμισμένες βαλβίδες και καμπυρατερ.η προηγούμενη μηχανη που είχα έπαιρνε με ένα άγγιγμα της μίζας χειμωνα καλοκαίρι αλλα είχε κινητήρα v2.σε μονοκύλινδρο σε αυτα τα κυβικά χωρίς μανιβέλα πιστεύω πως είμαστε μια χαρα!!
avatar
timoleon1987

Αριθμός μηνυμάτων : 38
Ημερομηνία εγγραφής : 07/11/2011

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΖΕΣΤΑΜΑ - ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΗΣ

Δημοσίευση  loukas21 Την / Το Παρ Ιαν 27, 2012 11:00 am

ΠΡΙΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΚΑΝΕ ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤ1 Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΡΗΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΠΕΙ ΑΚΡΙΒΟΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΜΑΞΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΟΤΟ ΠΑΝΤΑ ΜΕΧΡΙ 3000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΤΟ ΤΣΟΚ ΤΟ ΚΡΑΤΑΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 1 ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΧΛΜ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΝΩ
avatar
loukas21

Αριθμός μηνυμάτων : 36
Ημερομηνία εγγραφής : 05/08/2011
Ηλικία : 43
Τόπος : αθηνα

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης